Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
 

«پوران درخشنده» كارگردان برجسته سينماي ايران جوايز و يادگارهاي يك عمر فعاليت‌ هنري خود را به «موزه سينما» اهدا كرد.

به نقل از روابط عمومي موزه سينما، اين جوايز و يادگارها شامل 18 جايزه از جشنواره‌هاي داخلي و بين‌المللي، 58 لوح سپاس، تقدير و ... 14 تقديرنامه و 4 تنديس است.
بنا بر اين گزارش، لوازم آكساسوار، فيلمنامه، يادداشت‌هاي مردم، پوستر و ... ساير هداياي درخشنده به موزه سينما را شامل مي‌شود.
اين كارگردان مطرح سينماي ايران در يادداشتي كه به همراه جوايز خود به موزه اهدا كرد، نوشته است:
داشتن اين جواز در كنار انسان و در درون زندگي حس خوشايندي است كه تو را مدام با خودت درگير مي‌كند، كه چرا ايستاده‌اي؟ چرا كاري نمي‌كني؟ چرا افسرده‌اي؟ و تو او را ساكت مي‌كني كه كمتر تو را سرزنش كند، البته اين نق‌زدن‌ها تو را به تداوم راهت اميدوار‌تر مي‌كند و هدفمند‌تر.
درخشنده در يادداشت خود مي‌افزايد: موزه سينماي ايران، جايگاهي است والا و آرزوي هر سينماگر است كه در آن حضوري هميشگي داشته باشد و اين پاسخي است به آن سرخ جاري هميشگي ...
موزه مي‌تواند ما شدن را معني كند، چيزي از جنس زمان اما بي‌مكان، مي‌تواند هميشگي و مانا باشد، ثبت كند براي آينده‌گان براي تاريخ، براي عاشق شدن، براي نيرو گرفتن و براي غرور داشته‌هايمان.
در بخش ديگري از اين يادداشت آمده است: موزه جايي است كه متعلق به همه است، همه مردم در همه عصرها و دوران‌ها، در تاريخ جهان هرگز پاك نخواهد شد و رنگ نخواهد باخت حضور همه عشق‌ام در سال‌هاي زندگي در كنار عاشقان اين مرز و بوم مايه مباهات است.

بازگشت >>
جستجو
بولتن جشنواره فيلم شهر - اسفند87
بولتن جشنواره فجر 27 - 21 بهمن 87
>> تمام بريده هاي جرايد <<