Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :2/4/87

پوران درخشنده با اشاره به جابجايي جشنواره فيلم كودك از اصفهان به همدان گفت: هيچ تصور نمي‌كردم كه جشنواره فيلم كودك در اين شهر، به اين سرعت جا بيافتد و هويت پيدا كند.

پوران درخشنده تهيه‌كننده و كارگردان سينماي كودك امروز در حاشيه برگزاري جشنواره فيلم كودك در همدان،‌ در مورد تغيير مكان جشنواره فيلم كودك از اصفهان به همدان گفت: اين تغييرات را بايد به فال نيك گرفت، چرا كه اين جشنواره در همدان با استقبال بي‌نظير مردم چه در سال گذشته و چه امسال روبرو شده است كه اين يك نقطه قوت براي سينماي ايران خواهد بود در واقع اين امر نشانه آشتي مردم با سينما است.
وي اظهار داشت: رفتار بزرگ‌منشانه و سخاوت‌مندانه ميزبانان جشنواره و شوق و اشتياق‌شان از اين رخداد فرهنگي، چيزي است كه سينماي ما، سال‌ها براي آن دلتنگ شده بود.
درخشنده با اشاره به راه‌اندازي سالن‌هاي زيبا و مجهز نمايش فيلم در همدان افزود: تجهيز و نوسازي 22 سالن طي يك سال، يكي از نشانه‌هاي بارز ثمردهي تغيير جابجايي جشنواره است.
وي افزود: فقط اميدوارم برخلاف ساير شهرهاي ايران، به مرور انواع ديگر سينما، جاي نمايش را براي سينماي كودك تنگ نكنند و اگر سال و سال‌هاي بعد و در دوره‌هاي آتي جشنواره كودك، نگاهي به پشت‌سر انداختيم، با الگويي موفق از استمرار و توسعه مواجه شويم.
كارگردان فيلم بچه‌هاي ابدي ضمن مثبت ارزيابي كردن جشنواره همدان تصريح كرد: قطعاً اولين دوره جشنواره همدان، از چند دوره آخر جشنواره اصفهان بهتر برگزار شد و به طور حتم اين جشنواره سال‌هاي آينده بهتر برگزار خواهد شد.
درخشنده در پاسخ به اين سئوال كه برپايي جشنواره كودك در حالي كه توليد و نمايش فيلم كودك در سينماي ايران دچار مشكل است، آيا قابل دفاع و منطقي است، گفت: ما يك سينماي كودك درخشان داشتيم كه ديگر نداريم، يك جشنواره كودك خوب هم داشتيم كه البته در سرازيري افتاده بود و مسير عوض كرده است، به عقيده من چون اولي را نداريم حق نيست كه دومي را هم منتفي بدانيم.
وي ادامه داد: البته براي كشوري مثل ما كه نشان داده مي‌تواند بر قله‌ جهاني سينماي كودك بايستد، افسوس بزرگي است كه نسبت توليداتش با مراسمش اينگونه بي‌ربط باشد.
درخشنده در زمينه موقعيت امروز سينماي كودك در عرصه جهاني در مقايسه با اوج حضور فيلم‌هاي كودك در جشنواره‌هاي خارجي در دهه 60 گفت: در عرصه سينماي كودك معتقدم كه هنوز بخش بزرگي از اعتبار سينما كودك ما به سال‌هاي 65 تا 75 باز‌مي‌گردد و بعد از آن سال‌ها جز اتفاقاتي پراكنده، حاصلي براي خود و مخاطبان‌مان نداشته‌ايم تا بتوانيم نام آن ‌را جريان بگذاريم.
اين كارگردان سينماي ايران تاكيد كرد: در مورد سينماي نوجوانان نيز با توجه به تعاريف جديد اين گروه سني در همه جاي دنيا كه به مرور و در سايه تلخي‌هاي اجتماعي هر كشور و منطقه‌اي، مدام شباهت و جهان‌بيني‌شان به بزرگ‌ترها نزديك‌تر و از كودكان دورتر شده، مي‌توان گفت كه فيلم‌هاي ارزشمندي ساخته شده‌اند، اما همچنان فاقد بخش يا جرياني قابل ذكر يا پيگيري بوده‌اند.
درخشنده گفت: واقعاً اميدوارم كه هرچه زودتر مقوله سينماي كودك را در برنامه‌ريزي، حمايت و جشنواره و ... از هر نوع سينماي ديگر، حتي سينماي نوجوان، جدا كنيم تا بهتر بتوانيم اين دو گروه سني كاملاً متفاوت را با نيازها و آداب لازمه خودشان مورد توجه قرار دهيم.

بازگشت >>
جستجو
بولتن جشنواره فيلم شهر - اسفند87
بولتن جشنواره فجر 27 - 21 بهمن 87
>> تمام بريده هاي جرايد <<