| 
	
  | 
     | 
     | 
     | 
     | 
     | 
     | 
     |  | 
    
      
        |    | 
          | 
       
      
         | 
          | 
          | 
          | 
       
      
         | 
       
      
      
      
        
          
            
              
                 پوران درخشنده: سینمای کودک، معرف اصلی سینمای نوین ایران به جهانیان است   | 
               
             
            
              
                پوران درخشنده درباره چگونگی رونق سینما و جشنواره کودک و نوجوان عنوان کرد: در دوران رونق سینمای کودک، اغلب جوایز بینالمللی سینمای ایران نصیب این گونه سینمایی شد و به نوعی می توان گفت سینمای نوین ایران حضور خود را با سینمای کودک به جهانیان معرفی کرد.  | 
               
             
            
              
                | 
                   به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، این کارگردان ضمن تأکید بر توجه    بیشتر به سینمای کودک از سوی مسئولان و سینماگران، افزود: در حال حاضر    سینمای کودک از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و با توجه به اثرگذاری جشنواره    بینالمللی فیلم های کودکان و نوجوانان ، باید این رویداد حضوری فعالتر   در  عرصه حمایتی و تولیدات سینمای کودک برعهده گیرد. 
                    وی با اشاره به   اینکه  کودکان قشر قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند و باید مورد   توجه  مسئولان فرهنگی و سینماگران قرار گیرند، ادامه داد: در طول برگزاری   جشنواره  باید فرصتهایی را فراهم کنیم تا اغلب مخاطبان بتوانند از   برنامههای  جشنواره استفاده کنند. چرا که حضور جدی کودکان و نوجوانان در   برنامههای  مختلف جشنواره باعث پویایی و نشاط در برگزاری جشنواره میشود. 
                    کارگردان    «بچههای ابدی» ضمن تأکید بر تنوع ژانری سینمای کودک افزود: باید برای   تمام  گروههای سنی کودکان و نوجوانان فیلم تولید شود تا به تدریج فرهنگ   سینما  رفتن را به کودکانمان بیاموزیم و همچون گذشته حضور پررنگ این کودکان   را در  سالنهای سینما مشاهده کنیم. 
                  این سینماگر کودک در مورد اثرات   درجهبندی  اکران فیلمها در جشنواره کودک عنوان کرد: درجه بندی عامل بسیار   مهمی در  جهت مخاطبشناسی کودکان و نوجوانان است و با این شیوه به راحتی   میتوانیم  با نیازها و سلایق کودکان آشنا شویم. 
                 | 
               
              | 
         
       
       | 
     | 
    
	
	
	
	 |