Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :5/11/88

پوران درخشنده گفت: شانس كسب جايزه و ديده شدن «خواب‌هاي دنباله‌دار» بستگي به نگاه داوران دارد و اين كه آيا به آدم‌ها جايزه مي‌دهند يا عملكرد آنها. در نهايت اميدوارم تلاش و كوششي كه در اين فيلم شده توسط داوران ديده شود.

نشست مطبوعاتي فيلم سينمايي «خواب‌هاي دنباله‌دار» با حضور پوران درخشنده (كارگردان)،‌ مهران احمدي (دستيار كارگردان و برنامه‌ريز و بازيگر)، عليرضا خمسه و زيبا هاشمي (بازيگران)،‌ مسعود سلامي (مدير فيلمبرداري)، فريد فرح‌مرزي (طراح صحنه و لباس و چهره‌پرداز)، آرش قاسمي (صداگذار)، ميلاد موحدي (آهنگساز)‌ و طهماسب صلح‌جو (منتقد)‌ در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.
طهماسب صلح‌جو درباره فيلم «خواب‌هاي دنباله‌دار» گفت: دو عنصر در ساختار اين فيلم نسبت به كارهاي قبلي خانم درخشنده تفاوت‌هايي دارد. عنصر فيلمبرداري و تدوين با توجه به حال و هواي فيلم، دنيايي از فانتزي دارد.
در ادامه اين نشست مسعود سلامي با اشاره به شيوه فيلمبرداري اين فيلم گفت: ما قبل از شروع فيلمبرداري با آقاي فرح‌مرزي بخش‌هاي مربوط به خوا‌ب‌هاي فيلم را بررسي كرديم تا وصله ناجور نباشد. اين بخش‌ها را روي دست فيلمبرداري كردم و با طراحي لباس و دكوپاژ خانم درخشنده مجموعا به اين قالب رسيديم.
وي افزود: برخلاف اين كه گفته مي‌شود خواب‌هاي كودكان رنگي است، ما در اين فيلم سعي كرده‌ايم تا از توناليته‌هاي گرم استفاده كنيم كه رنگي‌ هم نباشند. فكر مي‌كنم تفاوت اين فيلم با ديگر ساخته‌هاي خانم درخشنده به فيلمبرداري روي دست آن و تفاوت خواب و بيداري است كه در آن نشان داده مي‌شود.

پوران درخشنده هم در پاسخ به سوال يكي از حضار درباره بازيگرداني كودكان در فيلم‌هايش گفت: بازي هميشه براي من ارزش خاصي داشته و بازيگران را تجلي انديشه فيلم مي‌دانم. به همين خاطر فرصت‌هاي مختلفي از روخواني ، تحليل و كار كردن لحظه به لحظه با آنها را در اختيارشان قرار مي‌دهم كه خصوصا در مورد نابازيگران اتفاق مي‌افتاد.
وي ادامه داد: تلاش من اين است تا از بين علاقمندان وهنرمندان با استعداد دست به انتخاب بزنم و يكي از شخصيت‌هاي اصلي اين فيلم را به يك نابازيگر سپردم و خانم زيبا هاشمي كه نقش دختر معلول را بازي مي‌كردند يكي از شاگردان قديمي من هستند.
درخشنده با بيان اين مطلب كه كار كردن با بازيگران حرفه‌اي به راحتي امكان‌پذير است، گفت: اصولا انسان اگر عاشق كارش باشد و آن را ارزشمند بداند اين فرصت را در اختيار انسان‌هاي توانمند ديگر نيز قرار مي‌دهد چون اصولا كار كردن با بازيگران حرفه‌اي راحت‌تر است.براي من هميشه كار با نابازيگران يك افتخار است.

عليرضا خمسه يكي ديگر از بازيگران اين پروژه با اشاره به تغيير روند بازيگري‌اش در چند سال اخير گفت: اصولا هر بازيگري دوست دارد در نقش‌هاي متفاوت بازي كند و خوشبختانه اين امكان براي من فراهم شد كه با همين گروه در كنار خانم درخشنده فيلم «بيست» را بازي كنم كه اولين تجربه من فارغ از بازي در نقش‌هاي طنز بود كه مورد قبول تماشاگران قرار گرفت و مردم حضور جدي من را دوست داشتند.
وي ادامه داد: براي اولين بار در فيلم «خواب‌هاي دنباله‌دار» افتخار قرار گرفتن جلوي دوربين خانم درخشنده را پيدا كردم و اميدوارم با توجه به علاقمنديم به حضور در نقش‌هاي گوناگون و متفاوت نقش‌هاي بعدي‌ام نيز مورد توجه مردم قرار بگيرد.
طهماسب صلح‌جو در ادامه اين نشست بازي عليرضا خمسه را ستود و گفت: خمسه با ظرافت‌هايي كه به اين شخصيت داده است، آن را شيرين و دلنشين نشان مي‌دهد و به نظرم بر روي لبه باريك يك بند حركت كرده است.
خمسه همچنين گفت: معمولا در سينماي كليشه‌اي و بدنه همه چيز مشخص و تعيين شده است. معمولا تصويري كه از نيروي انتظامي در فيلم‌ها داريم شخصيت‌هاي خشك و جدي هستند كه اگر بخواهيم از واقعيت در پرداخت آنها استفاده كنيم، هر نقشي در نهايت با زيبايي و ظرافت همراه خواهد بود.
وي ادامه داد: شخصا كاري به كليشه‌هايي كه در مورد نيروي انتظامي وجود دارد، ندارم چرا كه آنها را آدم‌هاي روباتيك و فاقد روح نشان مي‌دهند كه حتي لبخند هم نمي‌زنند. به نظرم شخصيت‌ها بايد با قالب‌هاي نو معرفي شوند كه اين با حضور بازيگران جوان امكان‌پذير خواهد بود.
بازيگر فيلم «خواب‌هاي دنباله‌دار» تاكيد كرد: حتي خشن‌ترين آدم‌ها نيز انسان هستند و همه از رنگ‌هاي متنوعي برخوردار هستند. من در اين فيلم، سعي كرده‌ام از رگه‌هاي نازكي كه خودم تجربه مي‌كنم و آن طنز است، وارد شخصيت پاسبان اين فيلم كنم.
عليرضا خمسه با اشاره به امكان بداهه‌پردازي در اين فيلم گفت: ما در ابتدا اجازه گرفتيم تا پيش از شروع فيلمبرداري با حضور خانم درخشنده و مهران احمدي، فرشته صدر عرفايي و پانته‌آ بهرام چند جلسه روي فيلمنامه كار كنيم و پيشنهاداتي كه در زمينه اصلاح آن داشتيم را ارائه كرديم. فكر مي‌كنم به خاطر همين است كه به اشتباه در كنار نام آقاي مهران احمدي، عنوان فيلمنامه‌نويس نيز ذكر شده است.
در ادامه نشست، ميلاد موحدي آهنگساز فيلم «خواب‌هاي دنباله‌دار» اين فيلم را تجربه بسيار موفقي براي خود دانست و گفت: اين اولين تجربه سينمايي من بود و پيش از اين موسيقي چند تله فيلم را كار كرده بودم. موسيقي اين فيلم تلفيقي از موسيقي ايراني و كلاسيك است كه فضايي فانتزي و كودكانه دارد و درعين حال سكانس‌هاي بسيار احساسي دارد كه با موسيقي بايد نشان داده مي‌شد.

مهران احمدي دستيار كارگردان و برنامه ريز و يكي از بازيگران اين فيلم درباره همكاري خود با پوران درخشنده گفت:همكاري من با ايشان در فيلم «بيست» شروع شد كه ايشان به عنوان تهيه‌كننده و من به عنوان بازيگر و دستيار حضور داشتند و اكنون در فيلم «خواب‌هاي دنباله‌دار» افتخاري دستياري ايشان را كسب كردم.
وي افزود: پوران درخشنده بدون هيچ تعارفي يكي از شريف‌ترين‌ها در سينماست و فيلم‌هايش از مضامين انساني برخوردار هستند و مسئله‌اش انسان به معناي اخص است. خوشحالم كه دستيار چنين انساني بودم و بر طبق اوامر ايشان بازي در اين فيلم را نيز قبول كردم.
احمدي با اشاره به چگونگي ايفاي نقشش در اين فيلم گفت: سعي كرده‌ام حضور واقعي در اين فيلم داشته باشم چون كاراكتر اجازه شخصيت پردازي را به من نمي‌داد و حس مي‌كردم حضور واقعي و نزديك به زندگي در اين فيلم كفايت مي‌كند.
احمدي در پاسخ به اين سوال كه چرا در كنار بازيگري، دستياري و برنامه‌ريزي نيز انجام مي‌دهد، گفت: من تجربه بازيگري و دستياري همزمان را پيش از اين داشته‌ام كه به زعم دوستان تجربه بدي هم نبوده و توانسته‌ام گليم خود را از آب بيرون بكشم. اگر در كنار بازيگري دستياري و برنامه ريزي مي‌كنم به اين دليل است كه دلم نمي‌خواهم تن به هر كاري بدهم و هميشه سعي مي‌كنم تا انتخاب‌هاي گزيده‌اي داشته باشم. ترجيح من اين است كه براي آدم‌هاي مهم دستياري كنم تا اين كه تن به هر كاري ندهم.

«زيبا هاشمي» ايفاگر نقش زيبا در ادامه اين جلسه، گفت: اگر هر بازيگري در كنار خود فرشته‌اي همچون پوران درخشنده داشته باشد، هيچ استرسي به خود راه نمي‌دهد. هدف من روي آوردن به بازيگري بود و فكر مي‌كنم در اين راه بسيار مهم است كه در كنار چه كسي كار كني و از چه كسي ياد بگيري. فكر مي‌كنم خانم درخشنده پايه كار من را بسيار خوب بنا نهاد و از من يك بازيگر به تمام معنا ساخت.
وي افزود: ايشان طوري با من كار كردند كه بتوانم اين نقش را بازي كنم و خوشبختانه توانستم از پس آن بر بيايم.
نويد فرح‌مرزي طراح صحنه و لباس و چهره‌پرداز اين فيلم درباره همكاري‌هاي قبلي خود با پوران درخشنده گفت: اولين بار با فيلم «شمعي در باد» با خانم درخشنده همكاري داشتم و از ايشان بسيار آموختم و «بيست» دومين همكاري من بود و به لطف و هدايت خانم درخشنده و عوامل گروه پروژه «خواب‌هاي دنباله‌دار» را نيز به اتمام رسانديم.
وي در پاسخ به اين سوال كه گريم بعضي از شخصيت‌ها مبالغه‌آميز است، گفت: گريم شخصيت‌هاي فيلم بر اساس نظر من و خانم درخشنده اجرا شد و بر اساس كدها و شاخصه‌هاي اين نوع شخصيت‌ها طراحي شد و اين سليقه صرف نبود و نتيجه حاصل از بررسي فيزيك چنين شخصيت‌هايي بود.
آرش قاسمي صداگذار «خواب‌هاي دنباله‌دار» با اشاره به نحوه پخش صداي اين فيلم گفت:‌ متاسفانه ما برخي از نقص‌هاي صدا را به عهده سالن‌ها مي‌گذاريم اما ظاهرا سالن برج ميلاد كيفيت خوبي نداشته است.
وي افزود: صداگذاري كاملا كاري حسي است و كار كردن با خانم درخشنده كه حس قوي دارند در اين زمينه سخت است و آدم بايد خودش را به ايشان برساند. ما سعي كرده‌ايم صدا در اين فيلم به چشم نيايد و خودش را نشان ندهد.
وي از همكاري محسن روشن در اين فيلم تشكر كرد و گفت: ايشان روتوش نهايي صدا را انجام دادند و ايده‌هاي بسيار خوبي را به من منتقل كردند. در زمينه طراحي صدا نيز بايد بگويم كه طراحي به آن مفهوم در اين فيلم انجام نشد چون اصولا طراحي صدا در رده‌هاي بالا قرار دارد و از زمان نگارش فيلمنامه شكل مي‌گيرد.
ما سعي كرديم با المان‌هاي صوتي مثل اكو دادن و دفرمه كردن خواب و واقعيت را از هم جدا كنيم و فضاهاي متعدد فيلم را از هم تفكيك كنيم.
پوران درخشنده درباره اقبال اين فيلم در اكران عمومي گفت: فكر مي‌كنم هر چه از دل بربيايد به دل بنشيند و درباره اكران عمومي نيز مي‌توانم بگويم اين فيلم اثر موفقي باشد.
وي همچنين با اشاره به موفقيت‌هاي احتمالي در بخش مسابقه گفت: اين موفقيت‌ها بستگي به نگاه داوران دارد، اين كه آيا به آدم‌ها جايزه مي‌دهند يا به كارها و عملكرد آدم‌ها. اميدوارم داوران تلاش‌ها و فعاليت‌هايي كه در اين فيلم انجام شده را ببينند.
در انتهاي اين نشست پوران درخشنده به دلايل عدم بهره‌گيري از بازيگران معلول در اين فيلم اشاره كرد و گفت: به نظرم سخت‌تر اين است كه با كسي كار كنيم كه معلول نباشد و از او بخواهيد كه نقش يك معلول را بازي كند.
فهميدن درونيات يك معلول روانشناختي خاص خود را مي‌خواهد و به اين سادگي‌ها نيست. شناخت رفتارها، نوع نگاه، كنش‌هاي معلولين نياز به درك، حس و فهم آنها دارد.تا در نهايت بتوانيد آن را به نمايش بگذاريد.
وي افزود: زيبا هاشمي براي رسيدن به اين نقش ساعت‌ها كار كرد و در اين زمينه با هم در مورد علت و انگيزه رفتارهاي اين دختر حرف زديم و در نهايت او توانست به اين نقش برسد و من از بازي خانم هاشمي راضي هستم.

بازگشت >>
جستجو