Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :6/8/87

پوران درخشنده گفت:سينما مي‌تواند وسيله‌اي باشد براي اينكه الگوهاي مناسب زندگي شهري را براي شهروندان معرفي كند و فرهنگ صحيح شهرنشيني را به آنان آموزش دهد.

به نقل از ستاد خبري سومين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر، پوران درخشنده در گفت‌وگويي بر لزوم تعامل بيشتر بين زندگي شهري و سينما تأكيد كرد و گفت: نمايش زيبايي‌هاي شهر تهران از جمله وظايف سينماگران است، در واقع تهران امروز از نظر نوع معماري، فضاهاي سبز و امكانات تعبيه شده براي گروه‌هاي مختلف مردم داراي ويژگي‌هايي است كه به طور شايسته معرفي نشده است.
اين كارگردان به ويژگي‌هاي شهر تهران در راستاي احترام به حقوق شهروندي اشاره كرد و گفت: خوشبختانه امروزه فضاهاي مناسبي براي فعاليت‌هاي گوناگون شهروندان، از جمله فعاليت‌هاي هنري، ورزشي و حتي گذراندن اوقات فراغت گروه‌هاي مختلف فراهم شده است.
وي ادامه داد: به عنوان نمونه احداث برخي پارك‌ها در مناطقي كه قبلاً محل بزهكاري بوده، از جمله اين موارد به‌شمار مي‌آيد، در واقع مي‌توان گفت بخشي از فضاهاي شهري صرف ايجاد آرامش براي مردم شده است.
كارگردان فيلم‌هاي «بچه‌هاي ابدي»، «شمعي در باد» و «پرنده كوچك خوشبختي» به شكل‌گيري الگوهاي مناسب در ايجاد محيطي آرام براي مردم شهر تهران اشاره و بر لزوم معرفي اين الگوها از طريق رسانه سينما تاكيد كرد و گفت: يكي از اين الگوهاي مناسب، بانك‌هاي خصوصي است كه با فرهنگ‌سازي به وسيله امكانات متعدد خود، به نوعي باعث احترام بيشتر به مخاطب شده است، اين گونه الگوهاي رفتاري مناسب بايد از بااستفاده از راه‌هاي گوناگون، از جمله سينما اطلاع‌رساني شود.
درخشنده در ادامه برگزاري جشنواره فيلم شهر را براي معرفي ويژگي‌هاي مختلف شهر تهران مثبت ارزيابي كرد و گفت: در شهر تهران امكانات بسياري براي استفاده گروه‌هاي مختلف و افراد خاص طراحي و فراهم شده كه از جمله اين امكانات تعبيه فضاهاي سبز مناسب افراد معلول است و اين جشنواره مي‌تواند در معرفي اين بخش‌ها و بررسي مشكلات و ويژگي‌هاي شهر تهران بسيار موثر باشد.

بازگشت >>
جستجو
بولتن جشنواره فيلم شهر - اسفند87
بولتن جشنواره فجر 27 - 21 بهمن 87
>> تمام بريده هاي جرايد <<