Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :8/11/88

کارگردان فیلم سینمایی «خواب های دنباله دار» گفت: خیلی ها معتقدند پرداختن به مسئله معلولان فیلم را آزاردهنده می کند، اما به هیچ وجه فیلم من آزاردهنده نیست.

پوران درخشنده اظهار داشت: مسئله آزاردهنده این است که ما نمی خواهیم بفهمیم که اینها از همین جامعه هستند و حالا در جامعه رها شده اند.
وی با بیان اینکه معلولان دغدغه همیشگی من بوده و هست، اظهار داشت: به عقیده من معلولان در جامعه ما فراموش شده اند؛ این نه فقط به معلولان جسمی و ذهنی که به خیلی از اقشار جامعه مربوط می شود. به نظر من حتی یک بچه ای که پدر و مادر هم ندارد مثل یک معلول است.
وی درباره مضمون فیلم جدیدش خاطرنشان کرد: هدف من در این فیلم فراتر از نمایش موضوع و مسائل کودکان بود، بلکه خواستم از عدالت و آموزش دم بزنم و بگویم این دو مساله حق طبیعی هر انسانی است.
درخشنده ادامه داد: کودک در این فیلم بستر کار من بود و قرار بود وسیله ای باشد برای بیان اینکه تمام مردم جامعه به آموزش نیاز دارند. به همین خاطر کودک معلول در انتهای فیلم از روی تخته سیاه می خواند من درس می خوانم.
کارگردان فیلم سینمایی «رویای خیس» اضافه کرد: فیلم من صرفا برای کودکان نیست بلکه درباره کودکان است.
درخشنده با بیان این که خواب های دنباله دار کودک فیلم بهانه ای است برای آن که کمبودهای موجود برای کودک مورد توجه قرار بگیرد اظهار داشت: سالیان بسیار شاهد بوده ایم که حرف های کودکان و موضوعات مربوط به آن ها از طرف بزرگسالان جدی گرفته نمی شود. همین بی توجهی به کودکان موجب شده تا گاه شاهد از بین رفتن اعتماد به نفس آنان باشیم و این نکته آسیب های اجتماعی را در پی داشته است.
وی همچنین درباره نفس برگزاری جشنواره فجر اظهار داشت: بدون شک فجر رویداد بسیار مهمی است. همین که یک عده از کارگردانان دور هم جمع می شوند و آثار خود را در معرض رقابت قرار می دهند امر بسیار مهمی است.
وی درباره احتمال کسب جایزه از این رویداد نیز گفت: نمی توانم پیش بینی کنم. اما فکر می کنم بازیگران خردسال و نوجوان من آنقدر خوب بازی کردند که لایق تقدیر باشند.

بازگشت >>
جستجو