Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند(1391)
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :9/10/93

درخشنده : فیلمساز باید حرفی را بزند كه دنیا به آن نیاز دارد

پوران درخشنده داور بخش داستانی ششمین جشنواره بین المللی فیلم های دانشجویی دانشگاه صداوسیما ایجاد فضای گفتمانی در دانشگاه را پلی برای ارتقای سطح رابطه فیلمسازان حرفه ای با دانشجویان رشته های هنری دانست.

به گزارش ستاد خبری ششمین جشنواره فیلم های دانشجویی، پوران درخشنده داور بخش داستانی ششمین جشنواره بین المللی فیلم های دانشجویی دانشگاه صداوسیما درباره سطح كیفی آثار شركت كرده در این جشنواره گفت: فیلم های دانشجویی از لحاظ كیفی سطوح متفاوتی دارند. بعضی از فیلمسازان  از شناخت زبان سینمایی و فهم چگونگی استفاده از ابزار سینمایی دورند و برخی هم به دلیل علاقه ی زیادشان به این مدیوم هنری  توانسته اند تا حد زیادی به زبان سینمایی نزدیك شوند و آثار ارزنده ای بسازند.

وی در پاسخ به این كه وجود جشنواره های فیلم كوتاه متعدد، با موضوعات و گرایش های مختلف برای فیلمسازان جوان كشور را تا چه میزان مفید ارزیابی می كند، بیان داشت: این كه هر ارگان، نهاد و سازمان هنری برای خود جشنواره ای برگزار می كند، می‌تواند اتفاق خوبی باشد. زیرا موجب افزایش تعداد تولیدات فیلم كوتاه می شود و انتخاب یك موضوع و نگاهی خاص می تواند چارچوبی برای فیلمساز ایجاد كند كه فیلمساز بتواند در آن دست به خلاقیت بزند. اما در مجموع این جشنواره ی فیلم كوتاه تهران است كه تمامی فیلم های كوتاه با هر موضوع و نوع نگاهی می‌توانند در آن شركت كنند و در آنجا مشخص می شود چه فیلمسازی به ساختار و نوع نگاهی توانسته با مخاطب ارتباط برقرار كند و پیام خود را منتقل كند.

درخشنده درباره راهكارهایی كه برای فعال شدن تولیدات سینمایی استان ها كارآمد به نظر می رسد، پیشنهاد داد:این كه دانشجویان و فیلمسازان جوان در شهرستان های خود شروع به ساخت فیلم كوتاه كنند می تواند نقش موثری را در فعال‌سازی سینمای استان های مختلف كشور ایفا كند. استان های كشور ما فرهنگ و آداب و سنن غنی خود را دارند.  همچنین جاذبه های طبیعی بكری دارند كه فیلمسازان جوان ما می توانند از آنها برای ساخت فیلم های خود بهره ببرند. البته این جوانان باید حمایت شوند و این خود یكی از اهداف جشنواره فیلم دانشجویی است.

وی رسالت صدا و سیما در زمینه ی ایجاد ارتباط بین فیلم كوتاه و مخاطب عام نمایش فیلم كوتاه در اغلب شبكه های تلویزیونی دانست و ادامه داد: این روند در سراسر جهان مرسوم است كه فیلم های كوتاه از شبكه های تلویزیونی پخش می شوند. فیلم كوتاه به دلیل زمان اندكش می تواند نقش یك میان برنامه بسیار مفید را از لحاظ فرهنگی در رسانه ملی ایفا كند. همچنین می تواند به رشد فكری و علمی مخاطب كمك كند و سلیقه هنری او را ارتقا دهد.

 كارگردان فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» با ارزیابی فضای گپ و گفت بین  فیلمسازان حرفه ای و دانشجویان بیان داشت:دانشگاه ها باید چنین فضاهای گفتمانی را ایجاد كنند. فضایی كه در آن فیلمسازان ما بتوانند هرچه بهتر با جوانان ارتباط برقرار كنند. متاسفانه امروزه كمتر این گونه محیط ها ایجاد می شود و همین باعث شده كه دانشجویان و جوانان ما آن گونه كه باید، با نگاه و سبك و سیاق كارگردانان آشنا نباشند.

درخشنده مهم ترین ضعف سینمای كوتاه را در حال حاضر نبود عشق به این عرصه دانست و خاطرنشان كرد: نبود عشق به سینما و فیلمسازی معضل اصلی سینمای كوتاه است. فیلمساز باید عاشق كار خود باشد. او باید دغدغه ای كه تمام وجودش را فراگرفته به فیلم تبدیل كند. حرفی كه دنیای امروز به آن محتاج است.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم های دانشجویی هفتم تا دهم دی ماه در پردیس سینمایی ملت و دانشگاه صداوسیما به طور همزمان در حال برگزاری است. این جشنواره از ساعت 9 تا 18 میزبان علاقه مندان است.

بازگشت >>