Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :11/2/88

«پوران درحشنده» گفت:‌ بسياري از معتادان با ديدن فيلم‌هايي دراين زمينه، متحول شده‌اند و تصميم به ترك اعتياد و تغيير مسير زندگي گرفته‌اند كه اين نشان‌دهنده نقش بسزاي رسانه و به‌ويژه سينما و تلويزيون دركاهش آمارمعتادان و معضلات ناشي از آن دارد.

به نقل از ستاد خبري جشنواره اعتياد و رسانه، «پوران درخشنده» با اشاره به نقش رسانه در كاهش معضلات و آمار اعتياد در جامعه گفت: رسانه و مطبوعات درقبال موضوعات اجتماعي به‌ويژه مسائلي نظير اعتياد همانند يك دانشگاه عمل مي كند و تاثيرات بسياري را در راستاي آگاهي بخشي در سطوح مختلف جامعه دارد.
اين نويسنده و كارگردان افزود : متاسفانه درقياس با ميزان توليدات مواد مخدر و آمار معتادان دركشور، توليدات رسانه‌اي مرتبط با موضوع اعتياد به حد كافي عرضه و ارائه نشده است و ايران دراين زمينه فاصله زيادي با استاندارد جهاني دارد.
وي با بيان اينكه طي سال‌هاي اخير مطبوعات و رسانه ملي توجه ويژه اي را به موضوع اعتياد نشان داده‌اند، بيان داشت: قدم‌هاي خوبي دراين رابطه دربخش رسانه‌اي برداشته شده است اما با توجه به اهميت موضوع هنوز جاي كارو فعاليت بيش از گذشته دراين زمينه وجود دارد.
درخشنده با اعتقاد به اينكه مخاطبان رسانه واقشار مختلف مردم ازتوليدات رسانه‌اي حول موضوعاتي نظير اعتياد و معضلات آن استقبال مي‌كنند، گفت: تا به امروز بسياري از معتادان و بيماراني كه درگيرچنين معضلاتي بودند با ديدن فيلم‌هايي دراين زمينه متحول شده‌اند و تصميم به ترك اعتياد و تغيير مسير زندگي گرفته‌اند كه اين نشان‌دهنده نقش بسزاي رسانه؛ و بويژه سينما و تلويزيون دركاهش آمارمعتادان و معضلات ناشي از آن دارد.
وي اضافه كرد : فعالان حوزه سينما و تلويزيون بيش از بيش بايد به مسائل و مشكلات مربوط به اعتياد و آثار اجتماعي ورواني آن درجامعه بپردازند كه اين مستلزم اقدامات، تحقيقي و كارشناسي توسط دستندكاران و برگزاري جشنواره‌هايي مختص دراين زمينه است.
اين نويسنده و كارگردان در ادامه با تأكيد بر اين كه درتوليدات رسانه اي به اهميت و نقش خانواده دركاهش معضلات اعتياد بايد به خوبي پرداخته شود، تصريح كرد: آرامش محيط خانه و سلامت روحي و رواني اعضاي خانواده ازجمله محورهايي است كه درساخت مجموعه هايي تلويزيوني وسينمايي بايد به آن توجه ويژه‌اي داشت.
پوران درخشنده با بيان اين كه آموزش به عنوان راهكار درمان اعتياد بايد در راس برنامه تلويزيوني و فعاليت‌هاي فرهنگي قرارگيرد، خاطرنشان كرد: مطمئنا برگزاري جشنواره‌هايي مانند جشنواره سراسري اعتياد و رسانه نقش مهمي درآگاهي بخشي و آموزش غيرمستقيم درخصوص درمان اعتياد و كاهش آمار معتادان خواهد داشت.

بازگشت >>
جستجو
بولتن جشنواره فيلم شهر - اسفند87
بولتن جشنواره فجر 27 - 21 بهمن 87
>> تمام بريده هاي جرايد <<