Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :11/10/89

پوران درخشنده : وظيفه فيلم صنعتي آگاه‌سازي مردم است

پوران درخشنده : هدف از برپايي نخستين جشنواره فيلم‌هاي صنعتي معرفي توانمندي‌هاي صنايع و معادن کشور و همچنين ايجاد ارتباط بين فعالان سينما و صاحبان صنايع کشور است.

پوران درخشنده، کارگردان سينماي ايران با بيان اين مطلب افزود: سعي داريم با ايجاد کارگاه‌هاي تخصصي در طول جشنواره، نگاه جدي و تخصصي به فيلم صنعتي داشته باشيم.
وي گفت: کيفيت فيلم‌ها بايد در سطح بالاتري قرار بگيرد و صنعتگران و هنرمندان را بيشتر باهم آشنا کنيم.همچنين روحيه خودباوري بايد در صاحبان صنايع و هنرمندان ايجاد شود و جايگاه تحقيق و پژوهش نيز ارتقا يابد.
اين کارگردان سينماي ايران با بيان اينکه بايد آرشيوي از فيلم‌هاي صنعتي درست کنيم که آيندگان بتوانند پيشينه و تاريخ صنعتي خود را ببينند و شاهد پيشرفت و رشد کشور باشند،افزود: اين فيلم‌ها مي‌تواند در آينده ‌به‌عنوان شاخص و معيار عمل کند. صنعتگر و پژوهشگر فرداي کشور مي‌تواند با ديدن اين فيلم‌ها درک بهتر و تخصصي‌تري از گذشته صنعت کشور داشته باشد و آن‌را تحليل کند.بنابراين فيلم صنعتي مي‌تواند مرجع صنعت کشور باشد.
درخشنده يادآور شد:بايد راهمان را درست انتخاب کنيم. فيلم تلخ و سياه وجود ندارد.اگر جايي و در قسمتي از فيلم به تلخي يا مشکلي برخورد مي‌کنيم، اين مشکل در واقعيت وجود دارد.پس چه بهتر که صاحبان صنايع کشور از سينماي مستند استفاده کنند تا بتوانند نکات ضعف و تلخ صنعت خود را بشناسند و براي اصلاح آن بکوشند.
وي تاکيد کرد: اگر هر کارگر کارخانه بداند که کاري که انجام مي‌دهد تا چه حد به امنيت و آسايش هموطنان خود و همچنين رشد صنعت کشور کمک مي‌کند، در انجام وظيفه خود بهتر عمل مي‌کند. يک کارگر خودروسازي اگر بداند که بستن يک پيچ تا چه حد با امنيت جاني مردم مرتبط است، بهتر و مسئول‌پذير‌تر کار مي‌کند.وظيفه سينما و فيلم صنعتي آگاه‌سازي مردم و حتي کارگران صنعت است.
جشنواره سراسري فيلم هاي صنعتي به همت جهاد دانشگاهي صنعتي شريف و با همکاري وزارت صنايع و معادن،سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو)،سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)،سازمان صنايع کوچک شهرک هاي صنعتي ايران، مرکزپژوهش، توسعه و فناوري و صنايع نوين وزارت صنايع و معادن و ساير سازمان‌هاي فعال در عرصه سينما و صنعت و در دو بخش اصلي و جانبي از 18 تا 22 دي در تهران برگزار مي‌شود.

بازگشت >>
جستجو