Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :13/11/87

نشست مطبوعاتی"بیست" با حضور عبدالرضا کاهانی، حسین مهکام، علیرضا خمسه، مهتاب کرامتی، پوران درخشنده، حبیب رضایی، مسعود سلامی، مهران احمدی ، فرشته صدر عرفایی و شیما منفرد برگزار شد.

کاهانی در ابتدای این نشست درباره فیلم "بیست" گفت: در این 35 سال عمرم خاطراتی دارم که هرکدام مربوط به یک فصل از زندگی من است. این خاطره ها تک تک آدمهای این قصه بوده اند. در واقع دنبال فضایی می گشتم که با توجه به روحیات و محتوا بتوانم این آدمها را وارد آن کنم و احساس کردم یک رستوران مناسب ترین جا برای این موضوع است.

وی افزود: یک رستوران به خاطر داشتن غذا، مهمان، کارگر، رئیس و ... می تواند لوکیشن فعالی باشد. براساس همین چندین بار فیلنامه را نوشتم و بعد از چند نسخه حسین مهکام وارد این مرحله شد. ده بار این فیلمنامه را بازنویسی کرده و برای آخرین بار نیز با حضور بازیگران در فضا تغییراتی در دیالوگ ها لحاظ کردیم.

کاهانی در ارتباط با طبقه آدم هایی که در این فیلم درباره آنها صحبت می‌شود، گفت: من این دست آدمها را بیشتر می شناسم زیرا خودم یک شهرستانی هستم. از این شخصیت ها اطرافم زیاد دیدم و بیشتر دوستانم از طبقه پایین جامعه هستند. به عقیده من جنوب شهر تهران شباهت زیادی به شهرستان دارد.

پوران درخشنده تهیه کننده این فیلم درباره همکاری خود با کاهانی در ادامه عنوان کرد: من اولین بار که فیلم "آن جا" را دیدم بسیار لذت بردم و احساس کردم کاهانی کارگردان خوش ذوقی است پس از خواندن فیلمنامه "بیست" تصمیم گرفتم با وی همکاری کنم. خوشبختانه شرایط فراهم شد و با تمام عشقی که تک تک بچه ها سر این کار گذاشتند تولید این فیلم شکل گرفت. جا دارد از همه دوستان تشکر کنم.

علیرضا خمسه بازیگر نقش فرخ در بازی خود گفت: من تخصصم پانتومیم است زیرا وقتی حرف می زنم مشتریانم می پرند. اما تا به حال هیچ کس این فرصت را به من نداده تا بازی با سکوت را تجربه کنم.کاهانی و درخشنده این فرصت را در اختیار من گذاشتند تا این نوع بازی را ایفا کنم.

وی افزود: برای هر بازیگری کارکردن در فضای تازه یک آرزو است. معمولا بازیگران کمدی برای نقش جدی دعوت نمی شوند .اما این گروه برای حضور من در این نقش ریسک کردند .این شانس بزرگی بود تا گوشه ای از قابلیت خود را به نمایش بگذارم.

کاهانی درباره سکانس پایانی فیلم عنوان کرد: ما اگر به چیزی اعتقاد داریم باید برای آن حرکت کنیم و نگران چیزی نباشیم. وقتی که ما در روز زیاد می شنویم که به غیر از این جهان، جهان دیگری نیز هست می تواند مرگ برای ما تلخ نباشد.باید تلاش کنیم از لحظات بیشتر لذت ببریم و به فردا فکر نکنیم. مرگ هم برای من در همین راستاست.

مهتاب کرامتی بازیگر نقش فیروزه در این نشست گفت: حدود دو سال پیش در جریان ساخت این فیلم قرار گرفتم در همان ابتدا فکر نمی کردم کاهانی نقشی برای من در نظر گرفته باشد. وقتی به من پیشنهاد دادند تعجب کردم. ما سعی کردیم در لحن،راه رفتن و ... زیاد کار کنیم. کارگردان خیلی چیزها را از من گرفت تا به این نقش برسد امیدوارم نتیجه مثبتی حاصل شده باشد و فیروزه را باور کرده باشیم.

مسعود سلامی فیلمبردار این فیلم افزود : من پیش از این نیز با کاهانی همکاری کرده بودم و با مهران احمدی دستیار وی سه ضلع این مثلث شده ایم . لوکیشن رستوران به دلیل داشتن آینه های زیاد کار ما را بسیار سخت کرده بود. در طول کار تلاش می کردیم با وجود این که لوکیشن محدودی داشتیم پلان ها تکراری نشود. جا دارد از همکاری خوب صدابردار و طراح چهره این فیلم نیز تشکر کنم.

حسین مهکام همکار فیلمنامه نویس کاهانی درباره شخصیت بابک و پیرزن سیگار فروش در بیست گفت: زمانی که ما یک داستان کلاسیک تعریف می کنیم باید فضاهای فرعی و حاشیه ای را در نظر بگیریم تا حرکت درام خیلی دچار فراز و فرود وحشتناک نشود به نظر می رسد با رویکرد مدرنی که به درام وجود دارد این حاشیه ها نقش خود را دارند از این طریق ما دچار تفکر سنتی در درام نمی شویم.

وی ادامه داد: شخصیت پیرزن در این فیلم نشانه شناسی دارد و بابک نیز در فیلم ذهن مخاطب را منحرف کرده طوری که او فکر می کند با درام کلاسیک روبروست اما رودست می خورد.

حبیب رضایی دیگر در ادامه بازیگر این فیلم عنوان کرد: تجربه جذابی بود. پیش از این قرار بود حامد بهداد در نقش دیگری در این فیلم بازی کند که به دلیل توقف در پیش تولید درگیر پروژه دیگری شد. از طرف کاهانی و پرویز پرستویی برای بازی در این کار به من پیشنهاد شد و احساس کردم نقشی که پیش از این برای حامد بهداد نوشته شده بود برای من چالش برانگیز نیست و با بهداد هماهنگی داشت.

وی ادامه داد: احساس کردم در آن نقش جای  کار تازه ای برای من وجود ندارند. به همین دلیل به نقش دیگری فکر کردیم تا چالش برانگیز باشد. امیدوارم بازی درستی ایفا کرده باشم. شخصیتی که شکل گرفت دارای ویژگیهایی است که برای من تازه بود که با کمک خوب طراح چهره پردازی نیز به کاراکتر درستی تبدیل شد.

فرشته صدر عرفایی بازیگر نقش فرشته در ادامه بیان کرد: حدود یک سال پیش برای اولین بار کاهانی  بازی در این نقش را به من پیشنهاد داد در همان ابتدا احساس کردم فیلمنامه اولیه به دلیل لوکیشنی که دارد با کافه ترانزیت شباهت هایی دارد به همین دلیل برای این حضور از وی عذرخواهی کردم.

وی افزود: کاهانی در همان ابتدا معتقد بود کاراکتر فرشته با ریحان متفاوت است ما در فیلم کافه ترانزیت با شخصیتی مستقل و تواناتر از فرشته روبرو می شویم اما این شخصیت در فیلم بیست نقش مکمل فردی دیگر است.

صدر عرفایی در ادامه توضیح داد : فرشته در کافه ترانزیت زنی وابسته به همسرش است و در این رستوران به نوعی دست راست وی محسوب می‌شود. به همین دلیل قرار شد، بیشتر از چارچوبی که به سالن باز می شد دیده نشوم. اینها نشانه هایی بود که باورش کردم و کاهانی نیز برای این موضوع به من کمک کرد. از نظر من این شخصیت با ریحان در کافه ترانزیت متفاوت است.

شیما منفرد تدوینگر کار در مورد ریتم فیلم گفت: فیلم با معرفی شخصیت ها آغاز می‌شود به همین دلیل می طلبید که کمی مکث کنیم تا آدمها را ببینیم. پلانهای طولانی در این فیلم به من اجازه نمی داد وارد کار کارگردان شوم و ریتم را تندتر کنم به عقیده من و با نظر کارگردان و فیلمنامه نویس ریتم فیلم معقول است.

مهران احمدی دیگر بازیگر فیلم نیز عنوان کرد: من این فیلم را با هفت دلاور قیاس کردم که شاید قیاس خوبی نباشد. ما در این فیلم هفت نفر از یک طبقه اجتماع را می بینیم که هیچ کدام شبیه هم نیستند و این در جنس بازی و زندگی آنها تاثیر دارد.

کاهانی در پایان خاطرنشان کرد از درخشنده ممنونم که به من اعتماد کرد و دست من را باز گذاشت همیشه مراقب بودند که نظرات شان تحمیل نشود این مهمترین حمایت بود. از تک تک عوامل تشکر می کنم که به من اعتماد کردند.

بازگشت >>
جستجو
بولتن جشنواره فيلم شهر - اسفند87
بولتن جشنواره فجر 27 - 21 بهمن 87
>> تمام بريده هاي جرايد <<