Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :15/12/89

درخشنده : جشنواره فيلم كيش مي‌تواند روابط فرهنگي خوبي را با كشورهاي همسايه برقرار كند

«پوران درخشنده» كارگردان سينماي ايران معتقد است با توجه به موقعيتي كه كيش و اهميتي كه مسئله خليج فارس در منطقه دارد، جشنواره فيلم كيش مي‌تواند روابط فرهنگي خوبي را با كشورهاي همسايه برقرار كند.

«پوران درخشنده» كارگردان سينماي ايران معتقد است بايد زمينه‌اي فراهم شود تا فيلم‌هايمان را به خارج از ايران حتي به منطقه خليج فارس ارسال كنيم و با اين كشورها ارتباط گسترده‌تري برقرار كنيم.
وي با بيان اينكه بايد جشنواره فيلم كيش را بايد به فال نيك گرفت، چراكه براي اكران فيلم‌هايمان و رد و بدل مضامين فرهنگي و تبادل سينمايي بين كشورهاي حوزه خليج فارس و همسايه قادر است خيلي موقعيت خوبي ايجاد نمايد.
وي با تاكيد بر لزوم حمايت از سينماگران براي ساخت فيلم پيرامون خليج فارس مي‌گويد: فيلمسازان بايد از جايي حمايت شوند تا در مورد خليج فارس كار بسازند. با حمايت‌هاي مالي و معنوي مي‌توان فيلمسازان را تشويق كرد تا بيايند آنچه را كه در انديشه دارند، آنچه را كه غرور ملي خودشان هست، بپرورانند، بسازند و مطرح كنند.
وي ادامه مي‌دهد: فيلمسازان ما سرمايه‌دار نيستند. سرمايه‌شان انديشه‌شان است. بنابراين بايد سرمايه‌گذار قدم جلو بگذارد و در واقع دولت بايد حمايت كند تا ما بتوانيم اين خليج هميشه فارس را در فيلم‌ها هم داشته باشيم‌ و بتوانيم به همه جاي دنيا اين را بفرستيم.
درخشنده با بيان اينكه جشنواره فيلم كيش فرصت بسيار خوبي است براي ارتباطات و تحكيم مناسبات فرهنگي بين كشورها، مي‌افزايد: بعد از اينكه جشنواره تمام شد در واقع ضمن كشف و حمايت از استعدادهاي جديدي كه در جشنواره به وجود مي‌آيد از فيلمسازان بزرگمان دعوت كنيم تا در مورد خليج فارس طرح بياورند، كار بياورند و حمايت‌هاي مالي هم از طريق مناطق آزاد شود. ما در مورد خليج فارس و مناطق آزادمان غفلت كرديم، بايد اين را بپذيريم و شرايطي بوجود بياوريم كه اين غفلت را جبران كنيم. اين نياز از الان كار شود براي سال آينده كه با دست پر وارد اين عرصه شويم.

بازگشت >>
جستجو