Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :16/6/89

درخشنده: ما هم مي‌توانيم براي كره‌اي‌ها ذائقه ايراني ايجاد ‌كنيم

«پوران درخشنده» گفت: با توجه به فضا و ذائقه‌اي كه در ايران براي فيلم‌هاي كره‌اي ايجاد شده، چرا متقابلا ذائقه ايراني در كره جنوبي ايجاد نمي‌شود تا آنها فيلم ايراني تماشا كنند و طالب فيلم ايراني باشند.

«پوران درخشنده» كه به تازگي با فيلم «خواب‌هاي دنباله‌دار» در جشنواره كودك و نوجوان پوسان حضور داشته، درباره ويژگي‌هاي اين جشنواره گفت: اين جشنواره يكي از بهترين جشنواره‌هاي كودك و نوجوان است كه به طور اخذ براي كودكان 3 تا 13 سال طراحي شده و آنها كاملا توجه بسيار جدي به مقوله فيلم كودك نشان داده‌اند.

* مشخصا اين جشنواره داراي چه ويژگي‌ها و برنامه‌هايي بود؟
-كودكان حضوري جدي در اين جشنواره داشتند. در طول برگزاري اغلب اين كودكان بودند كه از تمامي فيلم‌ها ديدن مي‌كردند و در جلسات پرسش و پاسخ نيز حضور داشتند و سؤالات خود را مطرح مي‌كردند. فضاي كارهاي جنبي چون طراحي، ساخت موسيقي و حتي فيلمسازي براي كودكان فراهم شده بود. در حقيقت بخش رقابتي جشنواره فقط براي بچه‌هاي فيلمساز بود و فيلم‌هاي بزرگسالان نمايش ويژه داده مي‌شد.

* آيا توجه خاصي به كودكان معلول نيز در جشنواره پوسان رخ داده بود؟
- بله، در اين جشنواره توجه بسياري به معلولان شده بود و نابينايان و معلولين جسمي-حركتي با تعليمي كه به آنها داده مي‌شد، فيلم مي‌ساختند و آنها را تدوين مي‌كردند. حتي معلولان جسمي-حركتي با حركت‌هايي كه مي‌توانستند به جهات و حالات مختلف انجام دهند، موسيقي مي‌ساختند و دست به خلق اثر مي‌زدند. در اين روند، هنردرماني كمك شاياني به كودكان معلول مي‌كرد و آنها مركزي ايجاد كرده بودند كه در اين مركز فيلم‌هاي كودكان ساخته مي‌شد.

* استقبال كودكان از «خواب‌هاي دنباله‌دار»، چطور بود؟
- استقبال خوبي از اين فيلم شد. براي بچه‌ها ديدن فيلمي از كشور ايران بسيار جالب بود و بيشتر آنها مي‌گفتند كه بار اولي است كه فيلمي از ايران را مي‌بينند.

* با توجه به استقبال مردم ايران از فيلم‌ها و سريال‌هاي كره‌اي، حضور سينماي ايران در كره جنوبي را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
- با حضور در اين دوره جشنواره فيلم پوسان احساس كردم با توجه به فضا و ذائقه‌اي كه در ايران براي سريال‌هاي كره‌اي ايجاد شده، تا حدي كه زمان پخش سريال‌هاي كره‌اي، خيابان‌ها خالي مي‌شود، چرا متقابلا ذائقه ايراني در كره جنوبي ايجاد نشود تا آنها فيلم ايراني تماشا كنند و طالب فيلم ايراني باشند؟

* فكر مي‌كنيد راهكار جذب مخاطب كره‌اي چيست؟
- فرهنگ ايران و كره در موارد فراواني چون مسائل خانوادگي شباهت دارد و همين فرهنگ مشابه مي‌تواند راهي براي كسب مخاطب عظيم كره‌اي باشد. درست است كه سينماي ما در جشنواره‌هاي متعدد بين‌المللي حضور پيدا مي‌كند ولي در سطح اكران بين‌المللي، مخاطب عمومي چنداني ندارد. از اين جهت ما بايد تلاش كنيم و هزينه‌هايي بپردازيم تا مخاطبان كشورهايي را كه نقاط فرهنگي مشتركي با آنها داريم، جذب نماييم.

بازگشت >>
جستجو