Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :20/11/88

پوران درخشنده از بی‌توجهی هیئت داوران بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر به سینمای کودک انتقاد کرد.

پوران درخشنده کارگردان فیلم سینمایی "خوابهای دنباله‌دار" گفت: متاسفانه در این دوره از جشنواره فجر، سینمای کودک بسیار مظلوم واقع شد. به طور نمونه تمام سانسهای نمایش فیلم "خوابهای دنباله دار" با تاخیر انجام می‌شد و حتی در بیشتر سالنها فیلمهایی که به دلیل مشکلات فنی دیر به جشنواره رسیدند، جایگزین این فیلم شدند.

وی افزود: این جابجایی‌ها در سالنهای سینما مورد رضایت هیچ کارگردانی نیست و در واقع نوعی بی‌توجهی به آثار سینمایی است. من شخصا چند بار این موضوع را به دبیر و روابط عمومی جشنواره اعلام کردم. برخی از مخاطبان که بلیت فیلم "خوابهای دنباله‌دار" را تهیه کرده بودند با فیلم دیگری در همان سانس روبرو شدند.

درخشنده ادامه داد: در این رویداد چندین فیلم کودک و نوجوان حضور داشت، ولی متاسفانه هیچ کدام از آنها مورد توجه هیئت داوری قرار نگرفت. اگر قرار است این گونه آثار در جشنواره فجر دیده نشوند اصراری به حضور آنها نیست. اینکه به یک فیلم چند جایزه تعلق بگیرد افتخار بزرگی برای چنین جشنواره‌ای محسوب نمی‌شود. البته جایزه تعیین کننده نیست. اما این شکل برگزاری نیز مورد رضایت  نبود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به تولیدات محدود سینمای کودک در سالهای اخیر چنین برخوردهایی می تواند انگیزه را در میان همین چند کارگردان باقی مانده نیز از بین ببرد. متاسفانه به مخاطبی که این سینما دارد و قشر وسیعی هستند توجه نمی‌شود. اگر تولید فیلم برای مخاطب کودک و نوجوان محدود شود این گروه سنی مجبور به جایگزین کردن تفریح‌های دیگر به جای سینما هستند.

کارگردان "بچه‌های ابدی" گفت: ساخت فیلم برای کودکان و نوجوانان و مطرح کردن نیازها و علایق آنها می‌تواند مخاطب بزرگسال و خانواده‌ها را هم به سالنهای سینما بیاورد، اما در شرایط فعلی فیلمی برای مخاطب کودک ونوجوان تولید نمی‌شود که خانواده‌ها همراه با این گروه سنی به تماشایش بنشینند.

 

بازگشت >>
جستجو