Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :21/3/90

درخشنده: منتقدان امروز نظرمستقل ندارند

پوران درخشنده گفت: نقد را در سينماي ايران در جايگاه بسيار ضعيفي مي‌دانم، چراكه امروزه آدم‌ها نقد مي‌شوند، نه اثر هنري، و همچنين همه از روي دست همديگر نگاه مي‌كنند و نظر مستقلي در اين خصوص ابراز نمي‌شود.

پوران درخشنده  درخصوص جايگاه نقد و نقادي در سينماي ايران بيان داشت: نقد را در سينماي ايران در جايگاه بسيار ضعيفي مي‌دانم چرا كه امروزه آدم‌ها نقد مي‌شوند، نه اثر هنري، و همچنين همه از روي دست همديگر نگاه مي‌كنند و نظر مستقلي در اين خصوص ابراز نمي‌شود.
اين كارگردان درباره ارزيابي فضاي حاكم بر هنر هفتم مبني بر سينماي پرزحمت و نقد راحت، گفت: نقد و انتقاد و منتقد بودن، يعني نقد حقيقي اثر با تحليل تمام محاسن و معايب آن، كه به فراخورش فيلمساز بتواند فيلمي ارزشمند را توليد كند، اما در حال حاضر، جاي نقد فيلم با اين نگره و با حضور اين دست منتقدان در سينماي ما خالي است.
كارگردان «پرنده كوچك خوشبختي» و «خواب‌هاي دنباله‌دار» اظهار داشت: به نظرم احتياط بيش از حد منتقدان واقعي سينما و‌ همين‌طور كناره‌گيري برخي ديگر از اين بزرگان عرصه نقد فيلم، باعث شده بسياري افراد، با «توهم نقد» هر مطلبي را كه مي‌خواهند به عنوان نقد ارائه دهند و تصور كنند حقيقتاً در حال نقادي هستند در حالي كه صرفاً به اظهارنظر شخصي خود مي‌پردازند و به فرايند سخت و پيچيده ساخت فيلم هيچ توجهي ندارند.
درخشنده در ادامه گفت: نقد خوب به مخاطب «الفباي فيلم ديدن» را ياد مي‌دهد و مخاطب را حرفه‌اي بار مي‌آورد تا ديگر براي ديدن هر فيلمي وارد سالن‌هاي سينما نشود و فيلمساز نيز براي ساخت آثارش توجه بيشتري به خرج مي‌دهد،‌ بنابراين به نظر مي‌رسد بايد مسئولان امر توجه بيشتري به نقد متخصصان نقد داشته باشند تا آنها نيز نظرات راهگشاي خود را صرف‌نظر از محافظه‌كاري براي ارتقاي سينماي ايران ارائه دهند.

بازگشت >>
جستجو