Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :27/8/88

«پوران درخشنده» نسبت به جايگاه زن در سينماي ايران اعتراض كرد و خواستار ارائه تصويري واقعي از زن در سينما شد.

«پوران درخشنده» در اين باره گفت: متأسفم كه جايگاه زن در سينماي ما تا اين حد افت كرده و زن امروز و مشكلاتي‌اش تا اين حد با سينما بيگانه شده‌اند.
وي ادامه داد: پس تصوير زناني كه با سيلي صورتشان را سرخ نگه مي‌دارند، كجاست؟ كداميك از تصاويري كه از زن در سينما مي‌بينيم، در جامعه كنوني، ما به ازا دارد؟ به جاي نمايش آمال و دردهاي زنان، تصويري متزورانه از آنها ديده‌ايم كه در مثلث‌هاي عشقي قرار مي‌گيرند.
درخشنده افزود: زنان واقعي جامعه ما، زنان تلاش‌گر خانه‌دار و كارمند و دختران جامعه در سينما كمرنگ هستند و جز در مواردي انگشت شمار به مسائل و معضلات آنها پرداخته نمي‌شود.
درخشنده گفت: زنان نيمي از جمعيت ما را تشكيل مي‌دهند و بايد نيمي ديگر آن را نيز تربيت كنند. چقدر از زنان دردمند جامعه و زنان شاغلي كه در زير بار مسئوليت قد خم مي‌كنند ولي خانواده و اقتصاد آن را به تنهايي حفظ مي‌كنند، زنان بيوه‌اي كه سعي دارند روي پاي خود بايستند، در سينماي ما به تصوير آمده‌اند.
وي ادامه داد: ما براي هر رنج و درد زنان در سينما مي‌توانيم حرفي براي گفتن داشته باشيم ، ولي همچنان تصويري كه از زن ارائه مي‌دهيم سطحي و كمرنگ و حتي پيش پا افتاده است. تصاويري كه از زنان در سينما مي‌بينيم غير واقعي هستند. زن خودباور، زحمتكش، تلاش‌گر، مصمم و با اراده روي پرده سينما ديده نمي‌شود.
اين كارگردان سينما تصريح كرد: بالاترين رقم پذيرش دانشگاه را زنان به خود اختصاص داده‌اند و زنان جامعه امروز به خودباوري رسيده‌اند و اكنون سهم مشاركتي خود را از زندگي و جامعه طلب مي‌كنند و در اين ميان سينما بايد زمينه‌اي براي تصوير شدن اين زنان باشد.

بازگشت >>
جستجو