Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :28/7/89

پوران درخشنده : جشنواره رویش می‌تواند مسیر صحیحی برای فیلم‌های دینی تعیین کند

کارگردان فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» گفت: جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» می‌تواند با گزینش صحیح فیلم‌ها مسیر درستی را برای تولیدات آتی فیلم‌های دینی در کشور مشخص کند.

پوران درخشنده درباره چگونگی بیان مسایل دینی و مذهبی در فیلم‌ها گفت: بسیاری از فیلم‌هایی که در قالب بلند یا کوتاه ساخته می‌شوند در حکم شیپور هستند و فقط شعار دین را سر می‌دهند و کمتر به مباحث عمیق مذهبی می‌پردازند. چنین ظاهرنمایی‌هایی احساس معنویت را در بیننده بر نمی انگیزد.
وی افزود: اصولا ظاهر هر چیز باید از عمق آن سرچشمه بگیرد و اگر مباحث مذهبی و دینی در تولیدات تصویری ما از عمق برنیایند، در سطح باقی می‌مانند و جنبه شعار به خود می‌گیرند. مانند زمانی که در یک فیلم کاراکتری در حال نماز نشان داده می‌شود ولی دلیل نماز خواندن او مشخص نیست.
درخشنده ادامه داد: نکته مهم این است که عمل هر انسان مورد ارزیابی قرار گیرد. انسانی که در فیلم به عنوان یک فرد مومن و معتقد نشان داده می‌شود حتما باید در عمل نیز خیلی از اصول اخلاقی و دینی را رعایت کند مانند دوری از دروغ، ریا و.... در حالی که چنین باورهای عمیقی در فیلم‌ها به ندرت دیده می‌شود. این مسایل باید در بطن فیلم وجود داشته باشد نه در ظاهر.
کارگردان فیلم «بچه‌های ابدی» نقش فیلم کوتاه را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: به نظر من فیلم کوتاه می‌تواند خیلی خوب به این مسئله بپردازد. به شرط اینکه افرادی که در شورای سیاستگذاری هستند برنامه ریزی کرده و از تولید فیلم‌های دینی اصیل و به دور از شعار، حمایت کنند.
وی خاطرنشان کرد: قبل از تولید هر فیلم دینی ابتدا باید، فیلمسازان نگاه عمیقی به مسایلی دینی داشته باشند تا وقتی در پشت دوربین قرارمی‌گیرند به دام سطحی‌نگری گرفتار نشوند.

بازگشت >>
جستجو