Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :28/10/87

بپوران درخشنده درباره‌ي تعطيلي سينماها در كرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در حال طي کردن يک روند غير فرهنگي است.

پوران درخشنده، نويسنده و کارگردان کرمانشاهي سينما با ابراز تأسف از بسته شدن سينماها در کرمانشاه گفت: متأسفانه مسوولين در اين شهر نسبت به انجام کارهاي فرهنگي بي توجهند و سياست‌گذاري درستي در اين خصوص صورت نمي‌گيرد.

وي با اشاره به آمار بالاي نابهنجاري‌ها در کرمانشاه افزود: بالا بودن آمار بيکاري، افزايش طلاق و آمار بالاي معتادين در اين شهر همه و همه گوياي اين مطلب است که دراين شهر کار فرهنگي قابل توجه صورت نمي‌گيرد و استان ما در حال طي کردن يک روند غير فرهنگي است.

درخشنده افزود: تعطيلي سينماها بستن باب فرهنگ است که ثمره آن بالا رفتن ناآگاهي جامعه نسبت به مسائل و معظلات اجتماعي است که اطرافمان را فرا گرفته است.

وي اظهار داشت: سينما نتوانسته در فرهنگ ما جايگاه خود را پيدا کند، در استاني که اين همه سابقه تاريخي و فرهنگي دارد چرا بايد سالنهاي سينماي آن به تعطيلي کشيده شود؟

وي با اشاره به اينکه سينما يک مکان فرهنگي است که مي‌تواند فرهنگ ساز باشد، گفت: ديدن فيلم در فضاي سينما با حضور يک جمع، برخوردي از طيف‌هاي خاص اجتماعي را به دنبال دارد که باعث نگاه متفاوت آنها به يک مقوله اجتماعي مي‌شود، تأثير اين حضور خود نوعي فرهنگ سازي را به دنبال خواهد داشت.

اين کارگردان کرمانشاهي سينما گفت: تعطيل کردن سالن‌هاي سينما به بهانه نداشتن مخاطب و مراجعه کننده و اينکه وضع در کل کشور به همين صورت است، به هيچ وجه توجيه پذير نيست.

وي ادامه داد: براي جلوگيري از ادامه اين وضع، برگزاري جشنواره‌هاي سينمايي، برنامه ريزي درست فرهنگي، جمع کردن هنرمندان و برگزاري کلاس‌هاي آموزشي مي تواند راهگشا باشد، ضمن اينکه دولت بايد دراين خصوص حمايت‌هاي لازم را از متوليان سالن‌هاي سينما داشته باشد.

وي اضافه کرد: بايد جمع گرايي را جايگزين فردگرايي کنيم، زيرا فردگرايي باعث فرورفتن انسان در خود و تخريب روح و روان او خواهد بود.

درخشنده در پايان ابراز اميدواري کرد هر چه سريعتر اين موضوع پي گيري شود تا شاهد رونق و شکوفايي سالن‌هاي سينما در کرمانشاه باشيم.

بازگشت >>
جستجو
بولتن جشنواره فيلم شهر - اسفند87
بولتن جشنواره فجر 27 - 21 بهمن 87
>> تمام بريده هاي جرايد <<