Contact تماس با ما
Video Clips ويدئو
مشخصات فيلمها
English Site   English Site
 
 
آخرين فيلمها
خوابهای دنباله دار
خوابهای دنباله دار(1388)
گالري عكس ، تيزر
بچه هاي ابدي
بچه هاى ابدى(1385)
گالري عكس ، تيزر
روياي خيس
روياي خيس(1384)
گالري عكس ، تيزر
شمعي در باد
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
عشق بدون مرز
شمعي در باد(1382)
گالري عكس ، تيزر
 
 
   
   
       تاريخ درج خبر :30/9/89

درخشنده: سينما نگاه شهروندي را تقويت مي‌كند

كارگردان فيلم سينمايي «پرنده كوچك خوشبختي» گفت: سينما نقش موثري در به تصويركشيدن آسيب‌هاي اجتماعي حاصل از گسترش شهرها و تقويت نگاه شهروندان در رفع مشكلات شهري دارد.

به نقل از روابط عمومي چهارمين جشنواره بين المللي فيلم شهر، «پوران درخشنده» اظهار داشت: شهر با شهروندان معنا پيدا مي‌كند و در اين ميان سينما و رسانه‌هاي تصويري نقش موثري در ارتقاء فرهنگ شهرنشيني دارد.
وي در ادامه افزود: سينما مي‌تواند به عنوان ابزاري هنري موجبات تعامل هرچه بيشتر شهر و شهروندان را فراهم كند.
كارگردان فيلم سينمايي «خواب‌هاي دنباله‌دار» در ادامه يادآور شد: شهر براي شهروندان بنا مي‌شود از اين رو بايد تعامل و موازنه خوبي ميان اين دو بخش برقرار شده و با نگاهي سازنده تعامل ميان اين دو بخش سازنده باشد.
به گفته «پوران درخشنده»، شهر اقشار مختلفي همچون نوجوانان، جوانان، معلولان و كهنسالان را شامل مي‌شود و دست اندركاران شهر بايد شرايط رفاهي مساعدي را براي اقشار مختلف جامعه فراهم كنند.
اين فيلمساز ادامه داد: نهادهاي شهري همچون شهرداري تهران بايد نگاهي همه جانبه به نيازهاي شهروندان داشته باشند و در اين ميان براي فرهنگ‌سازي بسياري از مسايلي كه همراه با گسترش شهرها بوجود مي‌آيد برنامه مدوني داشته باشند.
بنابراين گزارش، كارگردان فيلم «روياي خيس» تصريح كرد: محيط شهر تاثير بسزايي در اقشار مختلف جامعه دارد از اين رو مي‌توان با فعاليت‌هاي فرهنگي محيطي مناسب براي شهروندان يافت.
درخشنده گفت: سينما مي‌تواند شرايطي را براي شهروندان فراهم كند كه به محيط اطراف و زندگي در فضاي شهري دقت بيشتري داشته باشد و قواعد زندگي شهري را رعايت كند.
وي در ادامه يادآور شد: بسياري ازآسيب‌هاي اجتماعي همزمان با گسترش روزافزودن شهرها به وجود آمدند و اين آسيب‌ها چهره شهر را خراب مي كنند.
اين كارگردان سينما، در ادامه افزود: در اين ميان سينما مي‌تواند به مثابه يك رسانه اين آسيب‌هاي اجتماعي را گوشزد و آن‌ها را به تصوير بكشد.
به عقيده «پوران درخشنده»، سينما علاوه بر به تصوير كشيدن آسيب‌هاي اجتماعي مي‌تواند راهكارهاي مسائل شهري را در قالب تصوير و غير مستقيم به مردم نشان دهد و از اين منظر اين هنر در جامعه تاثير بسزايي خواهد داشت.
چهارمين جشنواره بين المللي فيلم شهر، ارديبهشت ماه سال آينده در تهران برگزار مي‌شود.

بازگشت >>
جستجو